Beroende- mottagning

Personligt / Italien, beroende, missbruk, orka / Permalink / 0



Som jag nämde i tidigare inlägg, så sa jag till min flickvän att jag skulle söka hjälp. Vilket jag gör också, jag skriver in mej på den lokala beroendemottagningen och börjar en behandling med metadon, som är i flytande form och det är i praktiken flytande heroin. Kommer ihåg att jag började behandlingen på 30cc men det räckte inte långa vägar, mådde dåligt efter halva dagen. Så dagen efter så frågade jag om dom kunde höja min dos, vilket dom gör utan problem, får nu 5occ och tyckte att det var helt okej. I början så var det ganska drygt att gå varje morgon innan jobbet till beroendemottagningen för att dricka min dagliga dos. Dom är extrem försiktiga i början eftersom att metadon kan man sälja lika bra som heroin. Så varje morgon kl 6:55 så satt jag utanför och väntade på att dom skulle öppna. I bland så mådde jag så dåligt så att 5 min vart som en timme för mej. Men går in, lämnar urinprov och får min dos, går ner röker mej en cigarett i väntan på att metadonet ska börja värka, hade rökt halva cigaretten tror jag och känner hur ett tåg av värme rusar i dundrande fart från topp till tår.

Äntligen, tänkte jag nu mår jag riktigt bra igen, röker upp min cigg och åker till jobbet. Ganska svårt att berätta hur den känslan är från att vara i abstinens till att dricka metadonet och helt plötslig må bra igen, det är magisk, gav nästan samma effekt som heroin i början och sen var det gratis. Men efter några veckor så inbillade jag mej att 50cc inte räckte hela dagen, så var till läkaren och med mycket bollande så får jag äntligen 70cc.

Under den här tiden jag gick dit, så lärde jag mej rutinerna, visste var alla kameror satt och hade klurat ut hur jag skulle kunna lura och förfalska mina urinprov om jag skulle behöva det. Hade inga planer på det just då, jag älskar bara att hitta ett sätt att lura, poliser, staten och i det här fallet läkarna på beroendemottagningen.

Till top