Varför är jag så svag?

Personligt / Italien, livet, missbruk, svag / Permalink / 0


Det här var det absolut dummaste jag kunde ha gjort. Men när man har abstinens av något så är det svårt att kontrollera sin egen vilja, det är som en röst som snurrar runt i huvudet och påminner dej hela tiden om att du behöver det här för att kunna må "bra". 
För tillslut så använder man droger enbart för att kunna må bra, och den mest farliga drogen på det planet är ju heroin, den kan få dej att göra saker du aldrig skulle göra annars, som tillexempel ljuga om presis vad som helst, den kan få dej att sno pengar när du inte har dina egna och är i abstinens.
För att vara i abstinens av heroin är bland dom värsta jag varit med om. 
Den får dej att kallsvettas, den kan få dej att frysa även fast det är 40 grader och sol ute, och när det går riktigt långt så kan den få dej att ligga och spy tills du ger kroppen det den vill ha.
Man blir extremt manipulativ och kan vända precis allt till sin fördel, utan att man vet hur man gjorde, det är som om nån annan pratar åt dej.
Men jag tror att allt handlar om självkänsla och hur stark man är som person. Jag hade varken bra självkänsla eller var stark, men det visste jag inte då jag inbillade mej bara att jag tyckte om droger och deras effekter.
Men vad kunde jag veta? En kille som alltid fått klara sej själv igenom livet och är uppvuxen på gatan. Så för mej var allt det där bara normal.
Till top