En natt hos tullen

Allmänt / Permalink / 0
 
Tullen söker igenom bilen, men hittar inget till en början, men dom var helt säkra på att vi hade nåt så letar igenom igen.
Efter mycket letande, så hör jag "titta här" då rusade mina tankar, va? Hur? Tjejen har ju allt? Har nåt gammalt ramlat utan att vi märkt det?, så dyker han upp med bit plastfolie i handen, what? Tänkte jag, plastfolie använder man när man röker heroin, och vi hade slängt allt efter vi rökte, men nu hade dom ett motiv så dom kan ta in oss på förhör. 
Vi kommer in till stationen runt kl 23:00, börjar förhören och då säger han direkt, vi vet att ni har varit och köpt nåt, för en bil har följt er sen ni åkte här ifrån. Så kommer en kille in och frågar om jag kände igen honom, och det gjorde jag, det var den killen som stod och tankade på samma mack som vi när vi var på väg upp.
Han var ny och ingen hade sätt honom tidigare, så det gjorde dom bra! 
Men inne på polisförhöret, så säger alla vi fyra i princip samma sak. 
Dom försöker skrämma oss med att om vi inte skulle tala om frivilligt vart knarket var så skulle våra straff vara längre osv. Men vi var ganska säkra för dom hade ingen kvinnlig polis där och då.
Så dom får inget utav det där, utan att dom avslöjade sej själva.
Vi går från stationen runt kl 04:30, sättet mej i bilen och åker till min tjej. Tar upp telefonen som poliserna hade tagit ifrån mej och dör hade jag ca. 150 missade samtal från min tjej.
När jag öppnar dörren så börjar hon gråta av ren lycka, hon frågar vad som hänt och jag sa att polisen tog in mej för några gamla saker. Hon visste inte att jag hade rest i sex timmar för att köpa knark.
 
Till top