Hur skulle jag fixa det?

Allmänt / Permalink / 0
Var hans fråga direkt efter att jag erbjuder han det, då berättar jag vad polisen gjort och vad dom sagt till mej.
"Ååå fan" säger han snabbt efter jag förklarat klart, och i och med att jag kan styra dom så kan du ta in mera. Det va precis det han tänkte i samma ögonblick som jag säger det, vi planerar hur vi ska gå till vägars kollar upp vägar, möjliga förhinder osv, så var det dags.
Jag ringer upp polisen, säger att den dagen kommer han ta in så mycket av allt, MEN säger jag, "jag har en annan information också" och polisen vill ju så klart veta, "han kommer inte ta den vanliga vägen utan han kommer att åka massa småvägar eftersom att han planerar att ta in mycket mer än vanligt", nu va det bara att hoppas på att dom skulle ställa sej ungefär där vi ville. Polisen ringer upp mej igen och vill ha mer detaljer, men jag sa att jag inte visste mer eftersom att man pratar sällan om hur, när och var i min värld förklarade jag.
Men jag säger också att vid en punkt så ska det finnas en bar, där han alltid brukar stanna i någon timme bara för att kolla läget med sina kompanjoner, mer vet jag ej.
Som beräknat så trodde poliserna på mej, och antagligen börjar planera så att dom kan ingripa vid den baren.
Till top